Volkswagen autovadītāju kursi: mācies braukt vai tev ir 16, vai 79

04-окт, 13;51 alexpuskins 1646

Reiz dzirdēju kādu vīrieti sakām, ka sievietes ar autovadītāja apliecību esot inteliģentākas. Lai tā būtu vai nebūtu, bet savu patiesības graudu viņa sacītajā patiešām var atrast. Ceļu satiksmes noteikumu apgūšana un praktiskas pieredzes iegūšana, pamainot perspektīvu, no kuras vērot satiksmi, daudz ko izmaina. Lai arī jau no 10 gadu vecuma iespējams iegūt velosipēda apliecību, būsim godīgi - liela daļa jauniešu dragā pa ceļiem pat nezinot tādas elementāras ceļu satiksmes drošības nianses kā pagrieziena rādīšanas signāls.

Daudzi tādus jautājumus kā satiksmes drošība, vadītāju un gājēju tiesības un pienākumi tā arī neapgūst pat līdz vidusskolas beigšanai. Tomēr, ja vēlamies audzināt atbildīgus jauniešus, pirmkārt, vecāku atbildība ir iemācīt un paskaidrot, ko atbildība nozīmē - ne vien satiksmes kontekstā, bet arī citās dzīves sfērās. Daži raujas pat vairākos darbos un laika šķietami nav, un šo jautājumu apspriede tiek nodota skolām vai audzinātājiem. Tomēr ne vienmēr izglītības iestādē bērns uz tiem saņem atbildes.

Autovadītāju kursi ir viens no veidiem, kā iemācīt spēju uz pasauli skatīties no dažādiem leņķiem, turklāt tas māca rīkoties pareizi, ņemot vērā ne vien savas vēlmes, bet prātā paturot arī citu klātbūtni. Galu galā, ceļa satiksmes noteikumi veidoti ar mērķi rūpēties par ceļu satiksmes drošību - lai nedz gājēji, nedz auto vadītāji neapdraudētu sevi un pārējos ceļu satiksmes dalībniekus.

Par jaunu vai vecu?

Tomēr ne vien jaunieši, kas nepārzina šos noteikumus, ir tie, kas apdraud sevi un pārējos, bet arī vecāka gada gājuma cilvēki. Seniori bez vadītāja apliecības nereti ir tie, kas gājēju pāreju steidzas šķērsot, nepaskatījušies ne pa labi, ne kreisi, lai arī tā nav zona, kurā a priori gājējs ir drošībā kā uz vientuļas salas - autovadītājs var arī nepagūt nobremzēt, ja gājējs pēkšņi parādās uz ceļa, izlīdis no kāda koka ēnas… Dažkārt uz šīs pašas pārejas kāds seniors pat apstājas, pakasa pakausi, izdomā ceļa vidū no somiņas izņemt brilles un uzlikt uz acīm - un tiek aizmirsts, ka gājēju pāreja nav paredzēta stāvēšanai, bet gan ceļa šķērsošanai!

Pensijas vecums aizspriedumainā kārtā tiek norakstīts kā laiks, kad vairs palikusi tikai mājās sēdēšana, labākajā gadījumā - vēl dārza aprūpēšana un adīšana. Tomēr arī senioriem ir ne vien veselīgi, bet arī iespējami apgūt ko jaunu. Šos skaistos pensijas gadus var izmantot arī lai dotos ceļojumos, iepazītu pasauli… Un, galu galā, ja jaunībā nav sanācis - beidzot uzzināt, ko nozīmē autovadīšanas prieks! Tā to apraksta arī 79 gadus vecā Irma Kluša, kas šajā cienījamajā vecumā ieguva tiesības mācoties Presto autoskolā. Ar viņas iedvesmojošo stāstu iespējams iepazīties Presto Youtube kanālā.

Bieži vien vecums un jaunība tiek stigmatizēti - kā vieniem, tā otriem norāda uz gadu skaitu, lai liktu rāmi un klusi sēdēt stūrī… Nenoliedzami, vecāka gada gājuma cilvēkiem nepieciešams sekot līdzi savam veselības stāvoklim un konsultēties pie ārsta, lai iegūtu atļauju vadīt automašīnu. Tomēr tieši tāpēc medicīniskās izziņas iegūšana ir obligāts priekšnoteikums, lai uzsāktu praktisko braukšanas nodarbību apmeklēšanu. Un ja tā tiek piešķirta, zaļā gaisma ir dota!

Tāpat arī gados jaunākiem cilvēkiem autoskolā mācīties iespējams pat jau no 14 gadu vecuma, lai kārtotu eksāmenu CSDD un iegūtu AM kategorijas tiesības. Šī kategorija atļauj vadīt mopēdu, kura maksimālais ātrums satiksmē nepārsniedz 50 km/h. Savukārt no 16 gadu vecuma iespējams uzsākt mācības ar vieglo automašīnu. Tas ievērojami labāk sagatavos jaunieti, lai sasniedzot pilngadību, vadītāja apliecību iegūtu ar lielāku pārliecību. Lielāka pieredze arī veidos apzinīgākas braukšanas paradumus. Tāpat arī 16 gados var mācīties vadīt A1 kategorijas motociklus ar ierobežotu jaudu.

Bīstamākie autovadītāji?

Pierādīts, ka jebkāda deva alkohola ietekmē vadīšanas spējas, līdz ar to alkoholisku dzērienu lietošana un auto vadīšana nav savienojama. Tāpat arī citas apreibinošas vielas un daudziem šķietami tik nekaitīgā zālīte atstāj tik pat lielu ietekmi uz vadīšanas spējām kā alkohols. Gan alkohols, gan narkotiskas vielas palielina reakcijas laiku, mazina koncentrēšanās spējas, kā arī veicina agresīvu braukšanu. Tāpēc jebkurš autovadītājs ir bīstamāks pats sev un apkārtējiem, ja sēžas pie stūres reibuma stāvoklī vai pat pēc glāzes vīna.

Kā liecina publiski pieejamā Ergo apdrošināšanas statistika, tieši zaļknābji jeb jaunie autovadītāji, kuru stāžs nepārsniedz 2 gadus, satiksmē izraisa visvairāk negadījumu. Tāpat arī gados jaunāki autovadītāji līdz 21 gada vecumam tiek iekļauti riska grupā. Jaunībā raksturīgāka lielāka pārgalvība un vēlme pazīmēties uz ceļa.

Tomēr tajā pat laikā šajā vecumā ir iespēja uzlabot braukšanas prasmes un mācīties no kļūdām. Kaut kā autovadīšanas ceļš ir jāuzsāk un pieredze jāiegūst - autoskola ir pirmais atspēriena punkts, no kura iziet šajā pieaugušo dzīvē, kurā līdz ar ceļu satiksmes noteikumu apgūšanu mācīties arī atbildības uzņemšanos. Vienlaikus jauniem autovadītājiem svarīgi paturēt prātā, ka tieši viņi atrodas riska grupā - līdz ar to vēl vairāk jādomā pie drošas autovadīšanas.

Patstāvības, “es varu” garša

Lai arī neesmu spēlējusi autosacīkšu videospēles, esmu pārliecināta, ka vadīt auto īstajā satiksmē ir daudz aizraujošāk nekā to darīt datora ekrānā. Daudzi jaunieši ieslēdzas istabās pie aizvērtiem aizkariem un norobežojas no pasaules, izklaides meklējot virtuālajā pasaulē. Autovadītāja kursi ir viens no veidiem, kā jaunieti atgriezt dzīvē un parādīt, cik arī reālā pasaule ir piedzīvojumu un iespaidu pilna. Autovadīšana ir viens no tiem šķietamajiem ikdienas niekiem, kas to padara daudz bagātāku.

Aizbraukt pašam līdz skolai - tas jau vien būs varoņdarbs, par kuru lepoties. Ko nozīmē uzvarēt autosacīkšu videospēlē un ko nozīmē pašam izbraukt sarežģītākos pilsētas krustojumus? Pienāk laiks, kad negribas lai mamma līdz skolai aizvestu pie rociņas… Un tad ir laiks, kad iespēja pašam piestāt pie skolas līdzinās Everesta iekarošanai. Tāpat kā retais uzkāpj Everestā, tāpat arī ne kurš katrs jau 16 gadu vecumā spēj noparkoties skolas stāvvietā.

Viens no pašpārliecību veidojošajiem faktoriem ir pārliecība par savām spējām. Autovadīšanas apgūšana ir viens no veidiem, kā iegūt vairāk “es varu” un “man sanāk” punktu. Tā ir iespēja nosvinēt mazās uzvaras, aizbraucot pašam uz veikalu pēc ģimenes pārtikas krājumiem veselai nedēļai. Īpaši jau vīriešiem raksturīga šī vēlme apliecināt savas spējas. Tāpat kā pirmā alga ļauj sajusties kā īstam vīrietim, tāpat arī šī sajūta atnāk vadot automašīnu. Saprotams, ka meitene arī pavisam citām acīm novērtē kino apmeklējumu, zinot, ka par to puisis samaksājis no paša gūtās algas nevis vecāku kabatas naudas… Tāpat arī pusis, kurš līdz skolai atstūrē pats, noteikti izpelnas apbrīnu.

Šajā vecumā jaunieši arī ilgojas pēc lielākas neatkarības un patstāvības. Lai arī pieauguša cilvēka dzīve, neatkarīga no vecākiem, vēl nav sākusies, tomēr jaunietis vēlas to sākt izgaršot arvien vairāk. Tiesību iegūšana ir veids, kā pietuvoties šai realitātei. 16 gadu vecumā uzsākot mācības B kategorijā, vadīt auto gan var tikai tad, ja blakus ir autovadītājs ar 3 gadu stāžu. Pilnīga neatkarība šajā vecumā iespējama tikai ar AM mopēdu vai A1 motociklu - tur neviens pāri plecam neskatīties.

Cik tas ir reāli?

Volkswagen ziņas noskaidroja, ka Presto autoskolas apmācību modelis apzināti veidots ar mērķi samazināt apmācībām nepieciešamo laiku. Pateicoties iespējai apmeklēt nodarbības katru dienu, tostarp nedēļas nogalēs un svētkos, tiesības iespējams iegūt tik ātri kā 90 dienās. Šo izaicinājumu pieņēmuši arī pašmāju slavenās Singapūras satīns grupas puiši. Kā viņiem veicās šajā piedzīvojumā, skaties Presto Youtube kanālā. Kādam izdevās, kādam apmācība prasīja vairāk laika - no puišu kļūdām var mācīties un no uzvarām iedvesmoties.

Atšķirībā no daudzām citām autoskolām, Presto dod iespēju instruktoru brīvi nomainīt. Kaut katru nodarbību brauc pie cita! Tāpēc nav jāzaudē dārgais laiks, gaidot, kad 1 konkrēts instruktors būs pieejams vai atveseļojies pēc vīrusa. Tas arī pasargā no situācijas, ja ar autoskolas piešķirto instruktoru saprasties neizdodas un dod vēl 1 svarīgu bonusu - iespēju apmācību laikā nomainīt auto.

Kā viena no eksāmena automašīnām ir arī Volkswagen Golf 7. Un nav nekāds brīnums - Volkswagen ir viena no iecienītākajām markām Latvijas auto tirgū. Ja CSDD eksāmena datorsistēmas izlozē tā tiek piešķirta kā eksāmena auto, svarīgi zināt, kā tās noparkošana atšķiras no BMW un Audi. Presto to iemācīs - jo šeit nodarbības var rezervēt ne vien pie dažādiem instruktoriem, bet līdz ar to nomaiņu arī sēsties dažādu marku auto!

Varbūt arī šī jaunā mācību gada sākums ir Tava iespēja uzdrošināties apgūt ko jaunu, piepildīt sen lolotus sapņus, kļūt par apzinīgāku ceļu satiksmes dalībnieku un izbaudīt, ko nozīmē sēdēt pie stūres? Par jaunu vai par vecu - tās nav birkas priekš Presto. Gadu skaits ir tikai cipars. Un šeit var kā jauni, tā arī veci! Un ja vēl netici - paskaties, kā deg 79 gadus vecās Irmas Klušas acis par savu pirmo auto un tiesībām! Ja jau Irma varēja, kāpēc lai nevarētu arī Tu?

Vairāk par apmācībām lasi presto.lv!

http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/